2018. május 9.

BVK’18 – Vendor management vagy a beszállítók aranykora

Hogyan hathatnak a beszerzésre a kormányzat konjunkturális elképzelései?

A legújabb beszerzési trendek megismeréséhez, megvitatásához remek lehetőséget biztosít a 2018. május 9-én, az MLBKT Beszerzési Vezetők Klubja által megrendezésre kerülő Beszerzési Konferencia. Az érdeklődők egy olyan rendezvényen vehetnek részt, ahol interaktívan tárgyaljuk meg a beszerzést napjainkban érő összetett kihívásokat.

A beszerzési módszerek a technológia előrelépésével párhuzamosan fejlődnek, igazodnak a piaci igényekhez. Keresletváltozás, kapacitáshiány, pénzügyi trendek, minősítés, stratégiai együttműködés, beszállítói meglepetések, tudásmegosztás, 4. ipari forradalom, beszerzés jövője… Ezek olyan témák és kulcsszavak, amelyek így vagy úgy érintik a beszerzés területét. Az állandó változások a szakemberek tudásának folyamatos megújítását is igénylik, amelyre választ jelenthet az Év Beszerzési Konferenciáján való részvétel!

MIÉRT ÉRDEMES ELJÖNNIE?

  • Találkozhat a szakmában már nagy tapasztalatokkal rendelkező kollégákkal
  • Az előadói paletta sokszínű, így érdekesebbnél érdekesebb nézőpontokat ismerhet meg
  • Releváns információkkal gazdagodhat, amelyek segítségével munkája még eredményesebbé válhat
  • A megszerzett tudás nyomán kialakíthat egy forgatókönyvet, amellyel felkészülhet a problémák megelőzésére, a kihívások elkerülésére

JÖJJÖN EL ÉS GONDOLKOZZON VELÜNK!

Vendég előadóink is segítenek abban, hogy közösen másképpen gondolkozzunk és ebből valami új és előremutató szülessen, hiszen kíváncsiak vagyunk egymás véleményére!

PROGRAM

8:30-9:00 REGISZTRÁCIÓ

9:00-9:10 köszöntő

Giltán Tivadar, a Beszerzési Vezetők Klubjának elnöke

Moderátor: Gábor Zsolt, ügyvezető, ProcurCon Kft.

9:10-9:50 “Idő van” – A magyar gazdaság növekedési kilátásai a nemzetközi környezetben

A Portfolio vezető elemzője a beszerzési területet is érzékenyen érintő lehetséges konjunkturális tervekről, programokról tart izgalmas előadást.

9:50-10.30 Miben különböznek a mai 20-as, 30-as, 40-es munkavállalók

10:30-11:00 KÁVÉSZÜNET

11:00-11:20 Luxus-e a vendor management vagy alapvető eszköz?

Az előadás a vendor management általános kérdésit járja körbe kezdve a vendor management fontosságától a beszállító előminősítésen át egészen a stratégiai együttműködésig. Olyan kérdéseket feszegetve, mint: Szervezetileg hol érdemes felállítani egy vendor managementtel foglalkozó szakmai csapatot? Kell-e e egyáltalán egy ilyen szervezetet fenntartani? Milyen eredmények varhatóak el egy ilyen szervezettől…stb.? Természetesen nem maradhat el pár konkrét példa és megoldás ismertetése a Magyar Telekom életéből sem. Az előadás nem titkolt célja a konferencia központi témájának, egyfajta felvezetése elősegítve ezzel a szakmai konferencia interaktív beszélgetéseit. Olyan kérdések ezek melyek megvitatása és mélyebb kifejtése jó alapot adhat egy pezsgő vita beindításához a délutáni szakmai beszélgetéseken.

11:20-11:40 Beszállítói meglepetések – elkerülhetők?

A mindennapi rohanásban néha nem vesszük észre, hogy a sürgető ügyek megbeszélésén túl nem marad időnk a beszállítói kapcsolat, az üzleti környezet, az együttműködés milyenségének megvizsgálására. Hirtelen kapacitáshiány? Beszállítónk hirtelen befejezi a számunkra kritikus technológia gyártását? Ártárgyalásra készülve a saját céljainkat tudjuk, de azt nem, hogy a beszállítónkat mi vonzza? Elfajuló konfliktus a kapcsolatban? Szinte biztosan a Vendor Management hiányosságát jelzik. A gondolatébresztő előadás során röviden áttekintünk egy megoldást, és az általában megvizsgálandó témaköröket.

11:40-12:20 Kerekasztal beszélgetés a vendor managementről

Résztvevők:
Azurák Zsolt, beszerzési és logisztikai igazgató
Gondáné Borbély Beatrix, Chinoin Zrt., beszerzés vezető
Oláh Sándor, Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft., Central Strategic Purchasing Manager
Pekár János, Kühne + Nagel Kft., beszerzési vezető

12:20-12:40 KÖZÖS FOTÓZÁS

12:40-14:00 EBÉD

Párhuzamos interaktív modulok

Vendor management a gyakorlatban - I. SZEKCIÓ

14:00-14:45 A digitális vendor management

Tudásmegosztás és együttgondolkodás a vendor management-ről mint rendszerről, annak stratégiai, szervezeti, folyamat és IT dimenziói mentén, Gondolatébresztőnek bemutatásra kerülnek nemzetközi kutatási anyagok illetve a hazai VM projektek tapasztalatai, Megnézzük, hogy a résztvevő cégek mennyire érettek a VM működtetésében, annak digitalizálásában, Együtt megválaszoljuk az “IT-vel vagy nélküle?” kérdést illetve kijelöljük a VM digitalizálható területeit.

14:50-15:35 Kiút keresés a beszállítói sakk-matt helyzetből

A megnövekedett kereslet világszintű kapacitás hiányt okoz, melyet a beruházások csak 2-3 éves késéssel tudnak lekövetni. Jelenleg a ipari szektorban, különösen az automotive és zöldenergia szegmensben bármit el lehet adni bármennyiért. Az árak emelkednek, a tárgyalási technikák, forgatókönyvek háttérbe szorulnak. Már nem a discount a kérdés, hanem a termelés zavartalan biztosítása. Mi lehet a kiút? Milyen céljai lehetnek ilyen helyzetben a beszerzésnek rövid és középtávon? Mik az előrejelzések? Hogyan javíthatunk mindezek ellenére a pozícióinkon ártárgyalás során? Ezekre a kérdésekre keressük közösen a választ.

15:35-16:00 KÁVÉSZÜNET

Beszerzés – múlt/jelen/jövő - II. SZEKCIÓ

14:00-14:45 Tükörbe nézünk: kell-e ma a beszerzés a nagyvállalatnak?

Egy szakmai önkritikus témával készül a délutáni “Beszerzés – múlt / jelen / jövő” témablokkban: kell-e ma a beszerzés a nagyvállalatoknak? Hosszútávon mi a szerepe a beszerzésnek? Mennyire lesz fontos a beszerzés a jövőben? Mi miatt szorulhat háttérbe a beszerzési funkció? Mitől maradhat releváns szereplő a beszerzés?

14:50-15:35 Digitalizálás, automatizálás, mesterséges intelligencia

Az Ipar 4.0 hangzatos hívószóvá vált, a digitalizációval, automatizálással, mesterséges intelligenciával kapcsolatos tapasztalatok napról, napra bővülnek, ezért elmaradhatatlan a témakör kiemelése, melyről a vitaindító előadás után kölcsönös tapasztalatcserére lesz lehetőség.

15:35-16:00 KÁVÉSZÜNET

16:00-16:35 „ Ne jussunk el odáig, hogy !@#&%*??! Avagy a problémát nem kezelni és menedzselni kell, hanem megelőzni.”

Gyakorlatban a problémamegoldásnak 3 stációja van: Tűzoltás Szisztematikus és konstruktív problémakezelés Megelőzés. Sokan tartják úgy, hogy a megelőzéshez kell a varázslatos üveggömb, és még akkor sem lehet biztosan tudni, hogy mi fog történni. Ez így igaz, de legalább az üveggömböt vegyük meg !

ELŐADÓK

Madár István, Portfolio.hu, Budapesti Corvinus Egyetem

Portfolio.hu, Budapesti Corvinus Egyetem Madár István a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végzett 1997-ben. 2013-ig az egyetem Gazdaságpolitika Tanszékének oktatója. Emellett 2000-től 2006-ig a Világgazdaság napilap újságírója, szerkesztője. 2006-tól a Portfolio vezető elemzője, rovatvezetője. 2016-tól a Budapesti Corvinus Egyetem címzetes egyetemi docense. A Magyar Közgazdasági Társaság elnökségi tagja.

Dr. Tari Annamária

Klinikai pszichológus, pszichoterapeuta, szűkebb szakterülete a pszichoanalízis. Több éve rendszeresen foglalkozik a fogyasztói társadalom hatásaival,a média és az emberi tényezők összefüggéseivel, a társadalmi változások egyénekre ható vonásaival. Rendszeresen publikál és előadásokat tart a témában.

Azurák Zsolt, beszerzési és logisztikai igazgató, Magyar Telekom Nyrt.

Pályafutását a Servier Hungária gyógyszerkutató Kft-nél kezdte majd a székesfehérvári Alcoa-Köfém Kft. és később a holland tulajdonú KeyTec Kft-nél folytatta, ahol nemcsak beszerzési hanem logisztikai, supply chain és customer service területeken is értékes tapasztalatokat gyűjtött. 2008 óta tagja a Magyar Telekom beszerzési csapatának. 2012-2013 között a Magyar Telekom montenegrói leányvállalatának beszerzési- és logisztikai igazgatójaként tevékenykedett. Jelenlegi feladatkörét 2013 óta látja el, ahol a Magyar Telekom Csoport, beleértve a T-System Magyarország, teljes beszerzési és logisztikai feladataiért felel.

Oláh Sándor, Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft., Central Strategic Purchasing Manager

Gépészmérnök, 20+ éve a fémes technológiák területén, multinacionális környezetben, az EMEA területen dolgozó beszerzési szakember, stratégiai beszerzési vezető. Vallja, hogy beszerzőként megfelelő szakmai alázattal kell együtt működnünk sikerünk kulcsaival, a jó beszállítókkal, és saját igényeink megfogalmazása mellett elengedhetetlen a beszállítók megismerése, meghallgatása is. Egy formabontó beszállítói együttműködés által elért kiemelkedő sikerű projektje alapján 2013-ban elnyerte az Év Beszerzési Menedzsere címet.

Gruhala Péter, Partner, Stratis Kft.

Az ügyfélkapcsolat kezelő rendszerek (CRM) egyik evangélistájaként és bevezetési projektek szakértőjeként könnyen megtaláltam az analógiát az ügyfél illetve a szállító kezelés között. A könnyen implementálható analógián túl, azért is szeretem a vendor management projekteket, mert itt “Dávidot” a Vásárlót ruházzuk fel olyan módszerekkel és eszközökkel, melyek ezidáig csak a szállító oldalon álltak rendelkezésre. Tanácsadóként célom olyan témákra felhívni a figyelmet, melyek üzleti hasznossága már szinte a projekt során bebizonyosodik. Az elmúlt 4-5 év magyar nagyvállalatok VM érettségének felmérése, beszállító audit illetve a VM folyamatok kialakítása során kialakult bennem az a meggyőződés, hogy a vendor management egy ilyen terület.

Dombai Róbert, Beszerzési vezető, Infineon Technologies

Közel 20 éve tevékenykedem az ellátási lánc és a projektmenedzsment területén. Részt vettem több zöldmezős beruházás elindításában, komplett beszerzési-, logisztikai- és beszállító fejlesztési projekt résztvevője és felelőse voltam. Jelenleg az Infineon Technologies stratégiai beszerzésért felelős csapat tagjaként egyre többször találkozom azzal, hogy a jelenlegi felpumpált keresleti piacon már nem csak a saving, hanem a gyártás folyamatosságának biztosítása is egyre nehezebb feladattá kezd válni. Hogyan keressünk, és hogyan találjunk kiutat beszerzőként a jelenlegi helyzetből?

Horváth Tamás, Az Év Beszerzési Menedzsere 2017

Az “Év Beszerzési Menedzsere” lett 2017-ben és MA-TAK-EL Zrt. vezérigazgatója volt. 11 év (osztrák és kelet-közép európai) beszerzési vezetői és integrációs tapasztalat után 2016 óta tevékenykedik itthon és vállal aktív szerepet a szakma fejlődésében.

Szabó Ákos, ügyvezető, Electool Hungary Kft.

Főbb szakterületei az elektronikus beszerzés és az indirekt beszerzés. Az MLBKT Beszerzési Vezetők Klubjának nyolc éven keresztül volt vezetőségi tagja. Oktat többek között a Budapesti Corvinus Egyetem több kurzusán, az MLBKT, a Budapesti Műszaki Egyetem Mérnöktovábbképző Intézetében, és számtalan független szervezet képzésén.

Rákosi Károly, Purchasing Manager, Sumitomo Electric Wiring Systems

Több mint 20 éve van a pályán, melyből közel 18 évet aktívan az autóiparban dolgozott és dolgozik ma is. A beszerzést nem munkának hanem hivatásnak tekinti.

Váljon még sikeresebbé, legyen részese egy fejlesztő, gyakorlatba illeszthető és szakmai szempontból hasznos élménynek!

RÉSZVÉTELI DÍJ

  • MLBKT tagoknak

    42.000,-Ft + ÁFA
  • Nem MLBKT tagoknak

    49.000,-Ft + ÁFA

(A részvételi díj tartalmazza a workshopon való részvételt, a kávészüneteket és az ebédet.)

HELYSZÍN

HELYSZÍN

Park Inn by Radisson Budapest
H-1138 Budapest Szekszárdi utca 16-18.

GPS koordináták:
Szélesség: É 47°33′ 11.59″; Hosszúság: K 19°4′ 41.85″
47.553324 / 19.078448

MEGKÖZELÍTÉS

A főváros virágzó és folyamatosan növekvő üzeleti negyedének szívében álló Park Inn by Radisson Budapest számos multinacionális cég, irodaházak, bevásároló központ közvetlen közelében helyezkedik el.

A szállodától kb. 500 méterre található 3-as (kék) metró pótlóbusz gyalogosan tíz perc alatt elérhető.

PARKOLÁS

A szálloda mélygarázsa a szálloda -2 szintjén található. A parkolás díja 300.- Ft / gépkocsi / óra vagy 2800 Ft / nap. Útmutató a parkolóhoz >>>

RÉSZVÉTELI FELTÉTELEK ÉS REGISZTRÁCIÓ

A részvételi díj tartalmazza a programon való részvételt, a kávészünetek és az ebéd költségeit. A részvételi díj természetbeni juttatásnak minősülő tételeit (étel, ital) adó- és járulékfizetési kötelezettség terheli, melynek megfizetése a megrendelő feladata!

A részvételi díjról kiállított számla minden esetben külön fogja tartalmazni a természetbeni juttatások mértékét. A részvételi díjról szóló, 8 napos határidővel teljesítendő számlát jelentkezéskor postázzuk, befizetése a rendezvény előtt esedékes, melyet kérünk az MLBKT számlájára elutalni: CIB Bank Zrt. 10700347-68287584-51100005

A rendezvényen fényképfelvétel, videó készülhet, amelyet a szervezők szabadon felhasználhatnak.

Jelentkezési határidő: 2018. május 7.

Lemondás:

A jelentkezés lemondását kizárólag írásban (anita.benesch@logisztika.hu címre küldött levélben) 2018. április 30-ig tudjuk elfogadni költségmentesen. Ezt követő lemondás esetén a részvételi díj 50%-ának megfizetése terheli a jelentkezőt.

Kérdés esetén keresse Benesch Anitát a 267 8740-es telefonszámon vagy az anita.benesch@logisztika.hu e-mail címen.

MÉDIAPARTNER

TOP