2018.02.20. THIS IS HOW WE DO IT - AVAGY MI ÍGY SZERZÜNK BE A MICROSOFTNÁL

2018. február 20-án az egész napos hóesés ellenére is szép számmal jelentek meg tagjaink a Microsoftnál, ahol élőben láthattuk a beszerzés digitalizációját, megismerhettük azokat a legújabb beszerzési technológiákat, amik lehetőséget adnak a hatékonyabb munkavégzésre, és elősegítik a kollaborációt, valamint beszerző-közelivé vált a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, és a Big Data.

A ráhangolódást egy online kvízjáték segítette,
melynek dobogós helyezettjei apró ajándékokban is részesültek.

Ezt követte a szakmai program, melynek keretében először a modern munkahely által megteremtett új munkavégzési, és együttműködési lehetőségekbe nyertünk betekintést a Skype for Business, a Yammer, a sharepoint és az őket összefogó Teams megoldáson keresztül. A szekció végén pedig megláthattuk, hogyan lehet online egyszerre több résztvevőnek ugyanazt a fájlt szerkeszteni.

Második témánk a Big Data, illetve annak elemzése volt. A PowerBI rendszer használatával a hatalmas mennyiségű adatok elemzése pillanatok alatt elérhetővé vált, és azonnal vizuális formát is kapott. Mindez pedig elérhető útközben is, akár mobiltefelonon is.

A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás beszerzésben való alkalmazása mindenkit lenyűgözött. A chatbotok elképesztő iramú térhódítása már a beszerzést is elérte: a Microsoftnál alapvető tranzakcionális kérdésekre már chatbotok válaszolnak, akik/amik akár egyszerűbb manővereket is végrehajtanak, mint pl. egy megrendelés lezárása. Ami máshol még futurisztikusnak tűnhet, az itt már a valóság, és a Microsoft itt nem állt meg. Digitális asszisztensét is lehet már kérdezni a megrendelések státuszáról, illetve ő is el tud végezni egyszerűbb tranzakcionális feladatokat. Mindennek alapját természetesen a háttérben integrált rendszerek biztosítják.

Végül az amerikai központ kollégái – Skype-on keresztül - mutatták meg, hogy hogyan lehet egy több hetes ajánlatkérési folyamatot néhány napra redukálni a Dynamics 365 RFP megoldásával. A rendszer majdnem a teljes folyamatot automatizálta, az ajánlatkérések nagy része szinte emberi érintés nélkül történik. A folyamat szédületes gyorsaságának pedig nem csak a beszerzők örülnek, hanem a belső ügyfeleik is.

A szakmai program végén tagjaink meghívást kaptak a Microsoft játszószobájába, ahol X-Box, csocsó, darts és asztalitenisz is várta a kikapcsolódni vágyókat, akiket azonban annyira lázban tartottak a beszerzés digitalizációjában rejlő lehetőségek, hogy inkább kötetlen beszélgetés keretében folytatták az eszmecserét.

A rendezvényen nagyon sokat tanultunk, hiszen nem prezentációkat láttunk, hanem azt, hogy hogyan működnek ezek a technológiák élesben a gyakorlatban.

TOP